Een uniek op maat gemaakte vessel design
Dit bedrijf zorgt voor efficiënte constructieprincipes en biedt een complete technische oplossing voor een vessel design. Van constructietechniek tot eindige elementenanalyse, en van golfbelasting tot intacte stabiliteit en faalanalyse. Ze maken een uniek schip op maat dat aan je specifieke behoeften voldoet. Het proces van het ontwerpen van een nieuw schip begint met de uitdrukking van het idee van de scheepsexploitant met een bepaald operationeel aspect in gedachten. Zodra de eerste specificaties en vereisten zijn vastgesteld, beginnen de zeer bekwame ingenieurs met het maken van een schip. Dit is vaak een iteratief proces om alles in het ontwerp te ‘passen’ met behoud van technische criteria, zoals stabiliteit, snelheid en bereik van het schip. Renderings maken een vessel design tastbaarder en geven het een goed gevoel.
Schip volgens ASME Code
ASME Code wordt gebruikt voor drukvaten, leidingen, en hulpstukken in Noord-Amerika en vele andere landen. De ASME Code gaat over het ontwerp, de constructie, het onderhoud en de wijziging van drukapparatuur.
De meest gebruikte ASME Codes zijn:
- VIII-1 voor schepen, torens en warmte wisselaars.
- I en IV voor ketels en boilers.
- B31.1, B31.3 en B31.5 voor systemen.
B31.3 leidingen worden ook voor veel fittingen gebruikt. Dit zijn regel gebaseerde ontwerpcodes die op formule gebaseerde methoden werken. Dit doen ze wanneer het vessel design duidelijk binnen de reikwijdte van de code valt. Voor complexere of ongebruikelijke ontwerpen, worden de ASME VIII-2-ontwerpregels gebruikt in combinatie met de Finite Element Analysis (FEA) Tools. Het doel van het gebruik ontwerpcodes is het standaardiseren van eisen en het verminderen van risico’s voor ontwerpers, fabrikanten en degene die met drukvaten werken. Als gevolg hiervan zijn de regels in de loop van de jaren ontwikkeld op basis van ervaring en de beste praktijken uit de branche.